Bij spoed: 112 Geen spoed: 0900-8844

Zo dient u een klacht in over de politie

U kunt uw klacht het beste indienen via het online klachtenformulier. Dan komt uw klacht automatisch bij de juiste klachtbehandelaar terecht. Mocht het niet mogelijk zijn online uw klacht in te dienen dan is per brief of mondeling ook mogelijk.

  • Uw klacht online
    - via het online klachtenformulier. Wij attenderen u erop dat door indiening van dit digitale formulier, uw IP-adres door de politie wordt opgeslagen;
    - Via een brief, met de juiste adresgegevens, aan de politiechef van de eenheid.
  • Mondeling
    Mocht u vanwege fysieke of andere persoonlijke beperkingen niet in staat zijn uw klacht schriftelijk in te dienen, dan kunt u een afspraak maken met het politiebureau bij u in de buurt. U kunt hierover contact opnemen met het servicecentrum van de politie via 0900-8844. Daar helpen ze u verder.

Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen:

  • naam en adres
  • telefoonnummer en eventueel e-mailadres
  • de datum waarop u de klacht indient
  • duidelijke omschrijving van het gedrag waartegen uw klacht is gericht en wat uw doel is van de klacht
  • de plaats waar het voorval plaatsvond.

Stuurt u een brief, dan moet u deze ook ondertekenen.