Buitenlandse staatsdocumenten kwijt (zoals paspoort, rijbewijs, verblijfsvergunning)
In het geval van vermissing (of diefstal) van een in het buitenland afgegeven staatsdocument is de politie verplicht een proces-verbaal op te nemen.
Een staatsdocument is bijvoorbeeld een paspoort, rijbewijs, verblijfsvergunning-/document of geprivilegieerdendocument. De politie moet dit proces-verbaal opnemen in verband met (buitenlandse) wet- en regelgeving.
Voordat de aangifte / melding vermissing opgenomen kan worden, zijn de volgende gegevens nodig:
- documentnummer
- datum afgifte
- datum tot wanneer geldig
Deze gegevens kunt u zelf opvragen via de ambassade (enkel als het gaat om een paspoort en/of ID-kaart). U moet deze gegevens meenemen naar de afspraak voor de aangifte. Met het afschrift van aangifte kunt u naar de ambassade of het consulaat van uw land om een nieuw document aan te vragen.
Foreign Documents (passport, drivers license, green card)
In case of loss (or theft) of such document issued in a foreign country, the police is obliged to make a report. The police is obliged to make a report because of foreign legislation. For the report, the following information is required:
- Document number
- Date of issue
- Expiration date
You can acquire this information via your Embassy (only if the information pertains to a passport or id-card). You are required to bring this information with you to your appointment. With a copy of the report you can request a new document with the Embassy or Consulate of the country that issued the document.